joi, 17 februarie 2011

Dă niu șit

...Or how I learned to not love children (or their parents, actually).

am ajuns duminică seara în mall după ceva cumpărături și nu pot ca să descriu the horror, the pain, un răcnet de good morning, vietnam mai lipsea.

în primul rând era plin de uameni ieșiți la promenadă, după cum mă așteptam. dar fătucile agățate de domni bine nu prea se vedeau (era duminică, nu sâmbătă), în schimb o grămadă de băetzashi în treninguri și cupluri middle class, probabil căsătoriți. și copiii, de preferință mici și în cărucior. și urlători, dacă s-ar putea.

mi s-a spus că ăsta e noul trend, să îți expui copilul prin malluri, baruri, restaurante sau, în genere, oriunde ar putea deranja alți uameni. cam cum sunt expuși pechinezii, chihuahua și alți câini de poșetă. not cool.

nu-i vorbă, mi-e milă de bebinacii din poveste scoși și trambalați prin baruri și magazine la 9 seara, dar de mine mi-e și mai milă.

ca să termin povestea, la un moment dat am intrat în starbucks să beau un ceai. ceaiul a fost nașpa, în primul rând pentru că l-au îndulcit fără să mă-ntrebe nimeni de sănătate și în al doilea pentru că nu știu ce făcuseră cu roibosica, dar gust de ceai n-avea, în schimb de suc încălzit da. sunt absolut sigură că un baby evil mastermind a fost de vină și mi-a blestemat ceaiul.

dar nu ceaiul a fost cine știe ce mare catastrofă, ci tot omenetul de-acolo. care era mult și dornic să fie auzit din spațiu. și on top of it all...THE BABY, cu căruciorul aferent, ovcorz.

am plecat după jumătate de oră amețită, cu o durere de cap și o ură aprigă pentru toți producătorii de copii care simt nevoia să se laude cu asta.

15 comentarii:

  1. Maaaai, mie nu imi plac nici cand stau fain frumos in carucior. Daca mai si tipa sunt in prag de alergie si in prag de inventat teleportarea :D

    RăspundețiȘtergere
  2. Dar stitzi ca "urlatorii" din carucioare o sa va plateasca pensiile, nu? ;)

    RăspundețiȘtergere
  3. Andreea, cred ca asta inseamna ca o sa-i iubesti cu atat mai mult cand o sa te pocneasca :) oricum, eu n-am ceva cu bebelusii in sine, daca plang e pentru ca nu au alt mod de a spune ca ceva ii supara. problema mea e cu parintii care ii aduc in locuri in care nu au ce cauta si in care ii creieresc pe altii.

    ionica, de fapt, nu cred ca o sa ne mai plateasca ceva, cel putin dupa estimarile conform carora sistemul public de pensii o sa colapseze. foreign policy a avut un numar despre imbatranirea globala si se atingea si problema asta. in schimb, daca tot o luam pe panta cine cui ce plateste, s-ar putea argumenta ca noi toti contribuim, in prezent nu in viitor, pentru asigurarile publice de sanatate ale copiilor pana in 18 ani sau pana la terminarea facultatii, gradinita si scoala publice si toate celelalte chestii subventionate pentru copii. in concluzie, nu cred ca ne scoatem din afacerea asta prea bine :)

    dar sa stii ca mie tot o sa-mi placa de copilul tau pentru ca o sa fie al tau :*

    RăspundețiȘtergere
  4. le: Andreea, voiam sa spun ca o sa te pocneasca amoarea pentru copii, nu ca o sa-ti traga una copiii :))

    RăspundețiȘtergere
  5. Eu cred ca la mall sunt doua categorii de parinti, iarna cel putzin: 1. mallistii cunoscuti shi ca ginginari, pantofari, cocalari, manelisti sau cum le-o mai zice care oricum veneau in fiecare zi la mall sa se etaleze pe ei insisi shi nu vreau sa get into their child-raising skills ca devine scarry; si 2. ceilalti parinti care nu au unde sa-shi plimbe sugarii iarna fara ca acestia sa inghete. Shi cred ca pe cei din urma ii putem intelege si ierta.

    Eu nu ii inteleg pe cei care isi plimba copiii care au plecat in picioare, prescolari shi alte categorii mai avansate de varsta prin malluri cand sunt un milion de locuri unde pot fi dusi..

    Cu pensia.. argumentul tau este corect, intr-adevar cu totii contribuim. Ce vroiam eu sa punctez, mai in gluma mai in serios, este ca vom avea nevoie de copii, in aceeashi masura in care ei au acum nevoie de noi chiar daca sistemul de pensii se prabuseste. La rece shi lasand deoparte sensibilitatile shi induiasarile muieresti, e mai bine sa vezi carucioare shi sa auzi urlete de copii pe strada decat sa se tarasca numai decrepiti in liniste shi in baston :P

    Tocmai am citit niste studii si se pare ca peste 50% dintre germani nu mai considera copiii o parte esentiala a vietii din diverse motive printre care shi: prea complicat sa cresti un copil, lipsa de proper child care facilities (in Germania!!! can u believe it?!), cariera priority number 1 shi un copil does not fit in.. etc.. e totally scarry. in curand un racnet de copil o sa devina o raritate deosebit de apreciata pe aceste meleaguri..

    Shi finally, of course ca o sa-ti placa de copiii mei! Nici nu ma asteptam la altceva :)

    RăspundețiȘtergere
  6. hihi, ce haios sună ginginari, nu l-am mai auzit :)))

    RăspundețiȘtergere
  7. era in craiova o discoteca care se numea Gin Gin.. nush daca mai e. De acolo ginginarii :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Catz-ule, stiu ca e greu de inteles, dar mie pur si simplu nu-mi plac copiii si nu-mi doresc unul nici picata cu ceara. Nu mai am 15 ani sa ma invart pe calcaie si sa ies din camera cand vad un bebe, dar numai bunul simt venit cu ceva ani in plus ma opreste totusi sa n-o fac si acum. Si, da, am auzit toate argumente pro si-am avut parte de toate privirile incruntate si toate acuzele.

    Cred ca instinctul de procreere s-a prafuit putin. Adica specia a evoluat. Facutul de copii nu mai este imperativ de suficient timp cat sa ne iasa din reflex.

    Si daca mai aud fraza cu "lasa ca atunci cand il vei strange in brate o sa il iubesti" ii dau cu ea peste ceafa oricui o spune. Exista un numar important de femei care sufera de depresii severe post-partum, de complexe de vinovatie care dau in o mie de alte nebunii, de mame care isi neglijeaza sau agreseaza copiii, care dezvolta n simptome psihice pentru ca, de fapt, n-au avut curajul sa recunoasca faptul ca nu isi doresc o creatura care sa li se tina dupa fusta.

    Da, exista sansa sa te indragostesti de creatura cand o privesti prima oara in ochi. Si daca nu se intampla? Daca esti una dintre acele femei care nu se transforma in mame pur si simplu, spune-mi, te rog, ce vina are copilul ala? Si ce drept ai tu sa distrugi o viata nevinovata? Nu-i mai sanatos sa-ti vezi de viata ta asa cum ti-o doresti?

    RăspundețiȘtergere
  9. @ Andreea: Mamele acelea care au facut copii fara sa si-i doreasca si care ajung sa sufere de depresii severe si de complexe de vinovatie, care ajung sa isi neglijeze/ agreseze copiii, care dezvolta n simptome psihice si, mai ales, care nu ajung sa iubeasca acei copii in momentul in care ii tin in brate nu sunt (doar) niste lase pt ca nu au avut curajul sa-si recunoasca fpt ca nu isi doresc un copil. Pur si simplu femeile sunt nebune, in sensul cel mai propriu al cuvantului, au o problema grava si e bine ca o descopera, poate e tratabila. Lucrurile descrise de tine tin de nefiresc, de nenatural si este exclus sa li se intample unor femei normale.

    Acum... fara absolut nicio privire incruntata si fara acuze, imi plec usor capul, asteptand fraza peste ceafa :) si imi asum si (destul de inevitabila) reactie de ochi dati peste cap la auzirea faptului (deloc surprinzator) ca am un copil (stiu ca ar fi avut mai multa forta parerea mea daca nu ar fi stat cu pieptul dezvelit in fata tirului de acuzare "subiectivism! subiectivism!", dar, crede-ma, ti-as fi spus acelasi lucru si acum un an, si acum zece ani...)

    RăspundețiȘtergere
  10. @Irina - nu imi spui ceva nou. Si n-am 15 ani sa imi dau ochii pe spate. De ce nu ma mira ca asociezi faptul de a nu dori copii cu imaturitatea?

    Ma bucur ca esti mama, ca ti-ai dorit copilul, ca ti se pare ceva natural. Eu una am avut ocazia sa fiu obiect de studiu al unor oameni care isi permiteau ceva mai mult ca tine sa spuna daca sunt nebuna sau nu. Si am iesit normala.

    O nebunie este sa iti imaginezi ca detii adevarul absolut, ca TOTI oamenii isi doresc copii, ca acesta TREBUIE sa fie scopul nostru unic in viata, ca altfel suntem nebuni. Poate unii dintre noi sunt facuti sa deschida alte usi si sa lase ducerea speciei mai departe de catre indivizii a caror privire nu vede dincolo de asta. Se numeste evolutie si selectie naturala, nu nebunie. Altfel ramaneam tot in pesteri.

    RăspundețiȘtergere
  11. @ Andreea: Eu nu am zis ca sunt nebune femeile care nu isi doresc copii, reciteste postul meu, te rog. Le-am catalogat ca atare pe cele care ii fac si dau apoi in depresii severe, nebunii, acte de violenta la adresa copiilor etc (toate cele enumerate de tine). Prin urmare, nu stiu de unde ai inteles tu ca te-am facut nebuna, nu am avut aceasta intentie niciodata, dar, oricum, ma bucur ca ai si confirmarea unor oameni care isi permiteau mai mult decat mine sa spuna acest lucru.

    Sa stii ca nu imi imaginez ca detin adevarul absolut si nici nu cred ca toti oamenii ar trebui sa isi doreasca copii sau sa ii faca. Dimpotriva! Cum spuneai tu, fiecare trebuie sa isi vada de viata asa cum doreste! Inchei aici si ma intorc in pestera mea pentru ca, nu-i asa, ce ar putea o mama cu un scop unic in viata sa vada sau sa fie capabila sa faca dincolo de asta...

    RăspundețiȘtergere
  12. @Irina - inseamn ca nici tu nu mi-ai citi mesajul. "Fraza dupa ceafa" se adresa doar celor care cred ca toata lumea trebuie sa aiba copii. Cu toate asta, ti-ai asumat-o.

    Si nu, femeile respective nu sunt nebune. De multe ori sunt rezultatul presiunii sociale si al unei cresteri opresive. De cele mai multe ori nu sunt constiente de faptul ca nu isi doresc copii si nu sunt constiente nici de motivul pentru care nu sunt mame bune. Asta nu le face nebune, ci triste si frustrate. Iar asta se vindeca.

    RăspundețiȘtergere
  13. Vezi tu Andreea, Newton (nenea ala cu maru' shi cu gravitatia) a decis ca el nu se va casatori niciodata, nu va avea copii shi ca se va dedica fizicii. A murit virgin. Dar nu cred ca a pierdut vreodata timpul declarandu-se mai destept pe forumuri, sau ca sa te citez "facut sa deschida alte usi". In cazul lui insa, chiar de ar fi facut asta, posteritatea ar fi plecat capul shi ar fi incuviintat. Cred ca inainte de a face asemenea afirmatii, ushor arogante to say the least, ar fi cazul sa te intrebi daca vei avea o asemenea incuviintare.. shi poate sa (re)descoperi avantajele modestiei.

    Cu un singur lucru ai dreptate. Este evolutie. Este selectie naturala. Tu shi toti cei childless by choice v-ati retras din ceea ce se numeste the gene pool. Nu considerati ca aveti ceva de contribuit la diversitatea genetica sau ganditi ca aceasta contributie nu isi merita costurile sau nici nu va intereseaza aspectul genetic. Indiferent de motive, selectia s-a facut shi din partea mea aveti tot respectul. Pana cand incepeti sa va declarati mai presus de muritorii de rand.

    Si noi, cei care avem sau ne dorim copii, putem fi aroganti shi putem spune ca detinem the bigger picture, ca vedem dincolo de propria existenta, ca un copil poate este singurul mod de a atinge nemurirea, ca poate nu este intelept sa iti pui toate ouale in cosul prezentului etc etc..

    Dar eu zic mai bine sa ramanem la respect reciproc shi sa incetam sa ne mai declaram unii mai presus decat altii.

    Shi in incheiere iti recomand cu toata caldura filmul Idiocracy - o parodie destul de reusita a ceea ce se intampla daca toti oamenii cu un IQ ceva mai ridicat "evolueaza" shi "le iese facutul de copii din reflex". Enjoy ;)

    RăspundețiȘtergere
  14. @nicestiionica eu cred ca revin la recomandarea a Irinei: cititi mai bine mesajul. Nu am scris nicaieri ca altii n-ar trebui sa aiba copii, ca ar trebui sa ne oprim toti din reproducere, am zis ca am o problema cu persoanele care cred ca toti ar trebui sa ne reproducem. Mie nu imi plac copiii, nu ma induioseaza in nici un fel (vai, ce oroare) si nu mi-i doresc pentru ca, da, consider alte lucruri mai importante si consider ca nu as fi o mama buna. Si nu imi doresc nici sa testez asta. Raspunsul agresiv a venit exact la genul asta de afirmatie: o sa-ti vina randul, e natural sa-i faci. Atat.

    Asa childish cum ma categorisesti am acelasi partener de aproape 9 ani si suntem casatoriti de 6 si jumatate. Ne iubim si avem una dintre cele mai frumoase relatii din cate am intalnit (da, imi lipseste si modestia cand e vorba de asta). Si pur si simplu nu ne dorim copii si-am obosit sa fim aratati cu degetul pentru asta.

    Evolutia consta exact in a acorda dreptul celuilalt sa fie cum doreste.

    Dar altii sunt mai destepti si categorisesc dorinta de a avea dreptul la alegere fara a fi catalogat negativ drept aroganta. Asa sa fie.

    RăspundețiȘtergere
  15. Nu ne intelegem..
    @ Andreea:
    1. Nu ti-a zis nimeni nicaieri ca "o sa-ti vina randul, e natural sa-i faci". Ralu exprima parerea ca cei care acum nu sunt prea induiosati de copii, cu atat mai mult o sa-i iubeasca cand ii vor avea. Era just a matter of popular wisdom, legile lui Murphy, etc cu care sunt total de acord. Raspunsul agresiv a venit din senin.
    2. Problema mea nu a fost ca tu sau oricine altcineva nu vrei/ vrea copii, ci superioritatea total nejustificata din spatele afirmatiilor tale. Poate nu ti-e clar dar i-ai catalogat pe cei care vor shi fac copii nici mai mult nici mai putin decat inapoiati, pentru ca a nu vrea copii se cheama in cartea ta a fi evoluat.
    3. Nu a zis nimeni ca ai fi childish. Asa cum nu te-a aratat nimeni cu degetul. Dimpotriva, am spus shi o repet, tot respectul pentru alegerile oamenilor dar doar atata timp cat exista respect reciproc.
    4. Evolutia nu consta "exact in a acorda dreptul celuilalt sa fie cum doreste". Nici nu cred ca exista un asemenea drept.. Poate vrei sa spui dreptul neingradit la opinie, dar acesta este un rezultat al evolutiei societatii iar eu credeam ca discutam de evolutie in sens biologic. Cred ca mai intai trebuiau definiti termenii ca sa putem discuta.
    5. Ultimul paragraf nu-mi suna romaneste shi nu stiu excat ce ai vrut sa spui. Dar ce am catalogat aroganta este: "Poate unii dintre noi sunt facuti sa deschida alte usi si sa lase ducerea speciei mai departe de catre indivizii a caror privire nu vede dincolo de asta." Shi asta nu este egal cu "dorinta de a avea dreptul la alegere". Just to be clear!

    @Lotusica: Scuze Ralu pentru aceasta polemica prea mult prelungita, agresiva si (am certitudinea) total inutila, de la tine din curte.. eu am incheiat ;)

    Peace out

    RăspundețiȘtergere