joi, 20 ianuarie 2011

Despre zmei, tărâmul vrăjit subteran și A-Nimic-Știutorul

Deși acum câteva zile ridicam în slăvi cărțile digitale și avantajele lor asupra cărților tipărite pe hârtie, iaca tocmai mi-am adus aminte despre cum m-am îndrăgostit de o carte-pe-hârtie acum 9 ani, cum am crezut că mai am timp să o obțin și cum timpul mi-a tras preșul de sub picioare.

Cartea se numea Enciclopedia zmeilor, avea ilustrații care m-au vrăjit și a apărut în 2002. Pe vremea aceea terminam facultatea și prețul era cam mare pentru mine. Și nu am vrut să cer bani părinților sau să împrumut de la prieteni, m-am gândit că o să mi-o cumpăr singură când mi-o voi permite. De ce am procedat așa nu pot spune. Necunoscute sunt căile lotusului (îndrăznesc să spun că avea mintea plină de câlți, dar să nu-i spuneți, s-ar putea să nu-i cadă bine; s-ar putea să înghită mai bine o formulare în care era posedat de niște demoni malefici…demonii malefici ai câlților, poate?).

Aș putea să-mi amintesc de lacurile subterane, de osebitele seminții de zmei, precum și de nemărginita și eterna înțelepciune a A-Nimic-Știutorului, dar la ce bun acum?

Revenind la carte: de permis mi-am permis-o destul de repede, dar tot nu mi-am cumpărat-o. Cred că dintr-un soi de lene și de ,,am timp, pot s-o iau când vreau”. Plus că la un moment dat am și uitat de tărâmul vrăjit din subterană.

Iar la sfârșitul lui 2010, catastrofa a venit pe neanunțate: Humanitas a scos o nouă ediție, cu alte ilustrații, iar vechea ediție, pe cale de consecință, nu se mai găsește în librării. Noa, nu am nimic cu ediția nouă, dar ilustrația de pe copertă mi se pare cam hidoșică, așa. Vreau să spun că zmeul acela ar putea lejer să candideze pentru un afiș al Amnesty. Lotusică n-are nimic cu onorabilul ONG menționat, dar își vrea zmeii cei magici din prima ediție.

Noa, lotusică o să îi bată la cap pe cei de la Humanitas și de la varii librării, iar dacă nu reușește nimic tot o să mai scotocească. Undeva trebuie să existe și cărticica ei, trebuie doar să aștepte cuminte ca universul să-i aducă împreună. Și vă aduce preaplecate rugăciuni ca, dacă știți vreo sursă care dorește să vândă minunăția descrisă, preferabil nouă, să nu-l țineți în beznă.

Later edit: mi s-a atras atenția că în 2002 nu absolveam nimic. Ceea ce este adevărat, eram în anul II-III. Ma bad :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu