duminică, 23 ianuarie 2011

Baad, Humanitas, bad

Mon cher, voiam ca să-ți povestesc, mă-nțelegi, ce-am pățit azi-dimineață când pohta ce-am pohtit-o a fost să mă luminez pe ogorul literaturii scumpei noastre țărișoare. Mai precis, am vrut să comand o carte digitală de pe situl Humanitas, a cărei inițiativă, așa firavă cum e, de a introduce cărți digitale în ofertă, mi s-a părut lăudabilă.

Noa, dară am purces la treabă, am ales cartea și mă gândeam că treaba-i gata, având în vedere că atunci când mi-am creat contul am completat toate datele, ca un consumator model și bine dresat.

Ba s-avem rezon, că nu-i ușor deloc…Primul pas-adresa de facturare. Păi parcă ti-am mai dat-o, argumentez eu timid, de ce mi-o arăți pe aia salvată ca adresă de livrare? În fine, modific datele din cont, introduc iar adresa din buletin, constat că nemernecul de site nu memorase nik nik, oftez stoic și tastez. Măcar e un bun exercițiu de memorie, cel puțin partea cu codurile poștale.

Pasul 2: adresa de livrare. Deja simt un moment „la țigănci”, în care ușor-ușor realitatea mi se scurge printre degete și devine…altceva. Cum adică adresă de livrare? E un nenorocit de e-book, ce livrare? În fine, să o completăm. Și așa devine evident că situl Humanitas nu poate (sau nu vrea, ceea ce mi se pare plauzibil) să accepte faptul că în mod uzual adresa de facturare diferă de cea de livrare și să le memoreze accordingly, ceea ce mi se pare un minus care se cere remediat.

Prinsă în momentul la țigănci, mă întreb vag curioasă ce se va întâmpla…oare va veni un curier să-mi aducă pe stick cartea? Când realitatea se dizolvă, nimic nu te mai miră…

Enfin, fac plata, primesc confirmarea de la Gecad și…nimic. Mă mai uit la cutia de mail goală clipind nedumerită, mă întreb vag dacă trebuie să aștept să vină ziua de luni și să înceapă programul de lucru și mă duc să-mi fac un ceai.

În timp ce aștept să fiarbă apa cred că am rezolvat problema. Sistemul a depistat faptul că am dorit „Ghidul nesimțitului” și m-a identificat ca pe un potențial pericol pentru oamenii de bine și nu dorește să-mi încredințeze o așa periculoasă armă.
Când mă întorc la inbox, aflu că e-bookul buclucaș este gata pentru download. Ușurată că m-am întors în realitatea pe care o știam, cea în care fișierele se transmit pe internet, nu sunt aduse de păsări măiastre în cioc, lucrurile se desfășoară mai departe firesc.

Totuși, situl Humanitas are câteva probleme enervante. Pe lângă cele de mai sus:

- Intrarea în cont este un ceva foarte problematic. Dacă zeii nu ți-au zâmbit și ai rămas pe-afară uitându-te cu jind, vei afla că situl și-a translatat baza de date în vara lui 2009 și că-și cere scuze pentru eventualele probleme. Păi și ce treabă am eu cu vara lui 2009 în 2011, neicusorule? Bine că n-are legătură cu revoluția de la 1848…

- Sistemul de recenzii, strălucitor în splendida sa absență, problemă întâlnită și la alte situri românești de cumpărături. Respectiv, omul se chinuie, scrie o recenzie, gândindu-se că lui i-ar fi folosit să vadă părerea altora, după care constată că numita recenzie a râmas ascunsă. Cu alte cuvinte, ea și suratele ei vor folosi neguțătorului, să vadă ce vor clienții lui, dar celor din urmă nu prea. Pai se poate? Să nu-ți vină să dai cu căciula de pământ sau cu cuțâtu-n chiatră și să cumperi de pe situri străineze, unde citești reviewuri oneste și oricum ieși mai ieftinache decât de la ai noștri, cu taxe de transport și cele vamale cu tot? Pai cam da.

Cam atât până acum, știu că mai aveam niște motive de cârcoteală, dar să nu ne încărcăm cu energii negative. Mai ales că beau un ceai de se scheamă Gluck’s Tee (ceaiul fericirii), despre care din bălmăjeala în nemțește am aflat că e ceaiul yoghinilor. Ce treabă au uamenii ăștia cu ceaiul ăsta va rămâne un mister pe vecie, ca și legătura dintre numitul ceai cu multe mirodenii și fericire. Cu atâta piper și altele pare mai mult licoarea iadului, numai o aromă delicată de pucioasă îi lipsea.



Links to this post



8 comentarii:

  1. I always knew you got it - de scris zic. Mi-a placut sa te citesc si imi pare rau sa aud ca Humanitas nu e la inaltime online shopping wise. Sa-mi dai si mie niste Gluck de-asta cand vin :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Sarumîna, înseamnă foarte mult pentru mine venind de la tine. Mai ales că, pe lângă feelings involved, întotdeauna mi-a plăcut cum mânuiești cuvântul, scris sau nu >:D<

    În ce privește Humanitas, în primul rând mi se pare lăudabil că au trecut peste reticențe și au riscat să intre în domeniul cărților digitale, iar experiența de cumpărător nu a fost chiar groaznică, doar ușor suprarealistă (bine că nu voiam să-l cumpăr pe Urmuz). Pe de altă parte, dacă accepți să cobori ștacheta pe principiul „atât pot ei, hai să-i lăudăm că măcar încearcă” nu cred că ajungi prea departe...poate doar cu oiștea-n gard. Mă rog, nu că o postare pe un mic blog te-ar duce în altă parte :))

    În ce privește Gluck ăla, it's a done deal :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Bună ziua,

    În primul rând, ne pare rău pentru inconvenientele pe care le-aţi întâmpinat! Explicaţia pentru faptul că vi s-a cerut adresă de livrare este prezenţa unui alt produs în coşul de cumpărături ( carte fizică). La o comandă care are doar produse digitale, nu se cere adresă de livrare.
    Comentariile dumneavoastră sunt, pentru noi, importante pentru a evita o astfel de situaţie pe viitor.
    Ne pare rău pentru experienţa mai puţin plăcută. Dacă se mai întâmplă să daţi peste o situaţie similară, vă stăm la dispoziţie pe adresa vanzari@libhumanitas.ro.

    Vă dorim o zi frumoasă!
    Echipa LibHumanitas

    RăspundețiȘtergere
  4. Vă mulțumesc pentru răspunsul atât de prompt. Dar nu mai aveam alte produse în coș, că atunci n-aș mai fi avut nedumeriri suprarealiste. Cred că pur și simplu partea tehnică a sitului nu este atât de bună pe cât ar putea să fie. Și e păcat:)

    RăspundețiȘtergere
  5. Buna ziua,

    Revenim cu explicatii tehnice: ati facut doua comenzi consecutive pe site-ul nostru. O comanda mixta (ebook cu audiobook si carte) pentru care a trebuit sa completati, asa cum e si normal, atat adresa de facturare cat si cea de livrare (in cazul in care sunt diferite). Aceasta comanda (va pot da si numarul, dar nu e cazul pe un blog public) nu a fost dusa la bun sfarsit de dumneavoastra (adica nu a fost finalizat pasul platii cu cardul). A doua dumneavoastra comanda, insa, care a constat numai intr-un ebook, a fost si finalizata si "livrata" (email cu link de download) in foarte scurt timp. Mai precis comanda facuta la ora 10:17:33 secunde, confirmarea platii a sosit la ora 10:22:57 si la ora 10:25:05 a fost trimis emailul de download. Total: 7 minute si cateva secunde de la momentul lansarii comenzii (include si timpul dedicat platii si confirmatii platii).
    Las cititorii acestui blog sa judece partea tehnica a sitului in lumina acestor informatii precise.

    Echipa LibHumanitas

    RăspundețiȘtergere
  6. După ce am început să fac comanda mixtă, la care în mod firesc mi se cerea adresa de livrare, m-am răzgândit, am șters objectele fizice din coș, nu am finalizat comanda și mi-am văzut de trebile mele. Comanda cu ebookul a fost făcută separat, chiar dacă la scurt timp, și lucrurile au decurs exact cum le-am descris, solicitându-mi-se adresă de livrare.

    Desigur, puteți să credeți că situl Humanitas este perfect din punct de vedere tehnic, cine sunt eu să judec? Iar cine ajunge aici cred că poate vedea și lucrurile bune cu care mi-am nuanțat impresia în comentariul meu de deasupra primului lăsat de dumneavoastră, necitind cu îndârjire.

    O seară mai plăcută în continuare vă doresc :)

    RăspundețiȘtergere
  7. OK, atunci ma bucur ca s-a clarificat situatia. Totul a pornit de la afirmatia dumneavoastra din postul de mai sus (citez: "Pasul 2: adresa de livrare. Deja simt un moment „la țigănci”, în care ușor-ușor realitatea mi se scurge printre degete și devine…altceva. Cum adică adresă de livrare? E un nenorocit de e-book, ce livrare?") care ne-a creat nedumeriri. Nu asa functioneaza site-ul nostru, adica nu cere adresa de livrare pentru comenzi care contin exclusiv produse electronice. Am verificat si in urma verificarii s-a confirmat ce stiam. De aceea am simtit nevoia sa clarificam lucrurile si pentru dumneavoastra / cititorii dumneavoastra. Toate cele bune, si speram sa va placa ebook-ul!

    RăspundețiȘtergere
  8. Doamnă, în ce limbă trebuie să spun că nu exista nimic nimicutz în coș în afară de e-book iar situl, din cauza unui mic bug, n-a reușit să sesizeze asta? Iar restul problemelor semnalate, care m-au iritat și n-au nici o legătură cu toată tetrapiloctomia comenzii pierdute văd că nu vă provoacă atâtea frisoane de self-rightiousness.

    RăspundețiȘtergere